Warsztaty szkoleniowe z Unreal Engine 4

Warsztaty szkoleniowe z Unreal Engine 4

Warsztaty szkoleniowe z Unreal Engine 4 we Wrocławiu. 30.11 - 01.12.2019r.

Jest to już 3 edycja warsztatów, na których nauczysz się od podstaw tworzyć grę typu Endless Runner.
Warsztaty są przeznaczone dla każdego kto interesuje się procesem tworzenia gier komputerowych, zarówno dla osób początkujących jak i mających doświadczenie w pracy z innymi silnikami. Nie jest wymagana wiedza programistyczna ani matematyczna, ale przyda się sporo zapału.

Podczas warsztatów będziesz wspólnie tworzyć grę w Unreal Engine 4. Aby to się udało zapoznasz się po kolei z nawigacją w edytorze, matematyką w 3D, tworzeniem poziomu, programowaniem w Blueprintach, game designem, rodzajami inputów, kolizjami, tworzeniem interfejsu, oświetleniem, materiałami, animacjami, kształtowaniem terenu i wieloma innymi zagadnieniami dotyczącymi budowania rozgrywki.

Efektem końcowym warsztatów będzie gra typu Endless Runner, którą można (a nawet trzeba) pochwalić się w portfolio.

Warsztaty rozpoczynają się w sobotę 30.11 o 10:00 i trwają do 17:00. Będzie kawa i ciasteczka. W sobotę od 17:30 do 19:00 biędzie dodatkowy blok zajęć, jeżeli będziesz miał ochotę. Będzie można rozmawiać o tym co zrobić, aby ułatwić sobie znalezienie pierwszej pracy przy tworzeniu gier oraz o metodologiach pracy w zespole.

W niedzielę 01.12 warsztaty rozpoczynają się o 10:00 a kończą o 17:00, rozdanie certyfikatów około godziny 17:00.

Szczegółowy harmonogram zajęć jest dostępny na stronie https://vulpesoft.pl/workshop
Link do wydarzenia na facebooku: https://www.facebook.com/events/458742918099831/

Wrocław, ul. Wagonowa 2C/2 (Fabryczna Office park)

Plan warsztatów BLOK 1

1. Rodzaje i tworzenie projektów w UE4.

2. Nawigacja w edytorze.

3. Wprowadzenie wektorów translacji, rotacji i skali i ich praktyczne użycie.

4. Ustawianie elementów dla poziomu (budowa domu).

5. Ustawienie prostych i złożonych kolizji na przykładzie drzwi.

6. Static, Stationary, Movable jako parametry obiektów na scenie.

7. Podstawowe eventy w Blueprintach (Begin Play i Tick).

8. Stworzenie pierwszego Blueprintu do otwierania drzwi.

BLOK 2

9. Stworzenie dokumentu designu gry (GDD).

10. Przedstawienie metod iteracyjnego tworzenia gry.

11. Wprowadzenie do elementów gry: GameMode, Level Blueprint, Player Character, Player Controller.

12. Przedstawienie Axis i Action Input do sterowania postacią (ruch do przodu, do tyłu, na boki, skok).

13. Reagowanie na kolizje w grze (block, overlap, ignore).

14. Stworzenie Blueprintu płytki dla Endless Runnera.

15. Wykorzystanie TriggerVolume do spawnowania płytek.

16. Stworzenie dodatkowych płytek (dziedziczenie).

17. Losowe ustalanie kolejności płytek w grze.

18. Czyszczenie przebiegniętych płytek.

BLOK 3

19. Rodzaje interfejsów użytkownika w grze.

20. Stworzenie prototypu HUD.

21. Obliczanie przebiegniętego dystansu.

22. Odczytywanie danych w HUD.

23. Zastosowanie Blueprintu Global Functions.

24. Wykrywanie końca gry.

25. Używanie Tagów do rozpoznawania obiektów.

26. Dodanie ekranu podsumowującego grę (aktywowanie i dezaktywowanie kursora).

27. Dodanie możliwości wyjścia z gry lub restartu.

BLOK 4

28 .Oświetlenie sceny w Unreal Engine (point, rect, spot, directional, skylight).

29. Importowanie mesha i szkieletu postaci do Unreal

30. Podstawowe operacje na materiałach.

31. Tworzenie animacji.

32. Maszyna stanu do zmiany animacji postaci.

BLOK Bonusowy

33. Kształtowanie terenu za pomocą narzędzi Unreal Engine.

  • 2019-11-08
  • 1
  • 220
  • 0

Komentarze

    Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu możesz być pierwszą osobą, która to zrobi.